REKLAMA

Quality Coding – dobre praktyki programowania na platformie iOS

Zapraszamy do zapoznania się z zawartością magazynu Programista 2/2012.

Prenumeratę wydań drukowanych i elektronicznych (ePub, mobi, .pdf) magazynu można zamówić przez formularz na stronie: http://programistamag.pl/typy-prenumeraty/

Osoby zamawiające prenumeratę drukowaną otrzymują również wydania elektroniczne gratis oraz inne prezenty (o aktualną ofertę prezentów dla prenumeraty zapytaj, pisząc na admin@programistamag.pl).

Zobacz też aktualną ofertę prezentów:

1. Szkolenia z Devcastzone

2. Usługi hostingowe Forpsi Dynamic

3. Każdej osobie zamawiącej prenumeratę w wersji drukowanej dajemy gratis wydania elektroniczne.

Cennik prenuemraty znajdziesz tutaj.

Programista 2/2012  - Spis treści

BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA:

Integracja systemów z Apache Camel™ C.A.M.E.L czyli implementacja wzorców integracyjnych stosowanych w EAI 

Profesjonalna integracja dwóch lub kilku systemów jednocześnie nie jest zagadnieniem trywialnym. Wielokrotnie spotyka się podejścia oparte na kilku obiektowych klasach, które realizują z powodzeniem wymagania projektu. Na rynku open source istnieją dojrzałe rozwiązania wspierające EAI ( ang. Enterprise Application Integration). Jednym z nich jest framework Apache Camel.

Łukasz Lechert 

Cocos2D 2.x: efekty oparte na programach cieniujących (część 1) 

Niniejszy artykuł stanowi wprowadzenie w temat tworzenia efektów opartych na tzw. programach cieniujących (ang. shader programs) przy wykorzystaniu biblioteki Cocos2D (gałąź 2.x) na platformę iOS. 

Rafał Kocisz

JĘZYKI PROGRAMOWANIA:

C++11 (część 2)

 C++11 wnosi wiele zmian zarówno do biblioteki standardowej, jak i do samego języka. W kolejnym odcinku autorzy omawiają ,,naprawiony'' typ wyliczeniowy enum, nowe elementy pozwalające mierzyć czas oraz operować cechami typów. Przedstawione zostały także jawne konwersje, będące rozszerzeniem idei konstruktorów explicit. Pokazana jest też możliwość definiowania metod klas jako skasowanych albo domyślnych. 

Bartosz Szurgot, Mariusz Uchroński, Wojciech Waga

Wprowadzenie do języka C# i platformy .NET (część 1) .NET Framework i Visual Studio

Platforma .NET została opracowana w końcówce XX wieku i zaprezentowana w lipcu 2000 roku. Była to odpowiedź firmy Microsoft na rozwój konkurencyjnych rozwiązań takich jak technologia Javy, miała na celu ugruntowanie pozycji lidera w zakresie zintegrowanych środowisk tworzenia aplikacji i nadania nowej prędkości w kierunku rozwoju informatyki. 

Przemysław Krygier

PROGRAMOWANIE URZĄDZEŃ MOBILNYCH:

Quality Coding na platformie iOS 

Jakość wytwarzanego oprogramowania jest jednym z głównych czynników wpływających na późniejszy sukces naszego produktu. Ułatwia również utrzymywanie projektów, poprawia elastyczność i skalowalność, jak również możliwości dalszej rozbudowy. 

Łukasz Mazur

Cascades - nowa jakość aplikacji dla BlackBerry 

Nowy system Research In Motion, BlackBerry 10, ma zmniejszyć dystans, jaki dzieli producenta biznesowych słuchawek od urządzeń pracujących pod kontrolą iOS czy Androida. Jedną z bolączek poprzedniego systemu jest skromna liczba aplikacji, jakie można znaleźć w App World. RIM chce zmienić ten stan rzeczy, udostępniając developerom proste i dopasowane do ich potrzeb i umiejętności narzędzia pracy. 

Marcin Krężelewski

PROGRAMOWANIE GRAFIKI:

Podstawy Direct3D (część 2) 

Po sporej dawce teorii w poprzedniej części artykułu czas zakasać rękawy i zabrać się do pisania kodu źródłowego: obudźmy wreszcie tę obliczeniową potęgę drzemiącą w karcie graficznej. Światła, kamera, Direct3D! 

Wojciech Sura

PROGRAMOWANIE SYSTEMÓW OSADZONYCH:

Arduino dla C, C++, Javy, i Pythona też

Jednym słowem Arduino dla każdego Możliwość łatwego programowania płytki Arduino, bez konieczności stosowania dodatkowych programatorów, to jeden z głównych elementów sukcesu projektu Arduino. Jednakże czasem chcemy podłączyć Arduino z komputerem, aby z poziomu komputera odczytywać i przesyłać dane z oraz do Arduino. Jest to możliwe i w tym artykule postaramy się pokazać, iż to zadanie nie jest trudne w realizacji. 

Marek Sawerwain

INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA:

Domain Driven Design krok po kroku Część III: Szczegóły implementacji aplikacji wykorzystującej DDD na platformie Java – Spring Framework i Hibernate 

Artykuł ma na celu omówienie szczegółów technicznych związanych z odwracaniem kontroli przy pomocy kontenera Spring, projektowaniu architektury otwartej na rozbudowę i rozszerzenia oraz przedstawienie przykładów wykorzystania frameworków wychodzących poza standardowe tutoriale. 

Sławomir Sobótka

KLUB LIDERA IT:

Kiedy Agile nie zadziała. Jakie błędy najczęściej popełnia się stosując metody zwinne? 

Już ponad dziesięć lat minęło odkąd metody zwinne zaczęły podbijać świat. Przez ten czas rozwiązania z tego obszaru uległy znacznemu rozwojowi i wielu zmianom. Jednocześnie narosło wiele mitów. Jak wygląda w praktyce stosowanie koncepcji ze świata Agile? Kiedy proponowane podejście się sprawdza a kiedy nie? Czynimy założenie, że znasz podstawowe założenia dotyczące metod zwinnych. 

Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz

Dodatkowe materiały do artykułów znajdują się w zakładce Download: http://www.programistamag.pl/download