REKLAMA

Programista 10/2014 (29) – C++14 – spis treści

Zapraszamy do zamówienia magazynu w prenumeracie. Magazyn jest dostępny w formie plików: .pdf, .ePUB i .mobi. Nakład tego numeru w postaci wydań drukowanych się wyczerpał.
>>Formularz zamówienia<<

Lista salonów Empik z aktualnym numerem "Programisty" - pobierz

1 (8) 

BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA

Humanizer – ludzka strona danych?

Czasami istnieją rozwiązania, które uproszczają życie. Humanizer jest zdecydowanie jednym z nich. Jak można było zgadnąć po tytule, pozwala on na przedstawienie danych w bardziej czytelnej formie. Nie będę w tym momencie rozpisywał się, co to oznacza, ponieważ w każdym przypadku może to oznaczać coś zupełnie innego.

Karol Rogowski

Projektowanie komponentów wizualnych
Część 5: Komponenty wirtualne i cache

Stosunkowo częstym scenariuszem jest konieczność obsługi przez kontrolkę bardzo dużych ilości danych. Ponieważ w takiej sytuacji rozwiązanie bezpośrednie rzadko kiedy się sprawdza, trzeba niestety ruszyć głową i opracować mechanizmy, które pomogą oszukać użytkownika, że widzi więcej niż w rzeczywistości wyświetlamy…

Wojciech Sura

JĘZYKI PROGRAMOWANIA

Standard C++14: praktyczny przegląd

Mamy nową odsłonę języka C++! Standard C++14, pomimo iż nie przynosi rewolucyjnych zmian, zdecydowanie wart jest uwagi. Poniższy tekst podpowiada, na które nowe dodane elementy warto zwrócić szczególną uwagę.

Rafał Kocisz

Kontekst nienadzorowany języka C#

Język C# domyślnie nie umożliwia deklarowania i wykorzystania zmiennych wskaźnikowych. Operacje na wskaźnikach są jednak możliwe z wykorzystaniem kontekstu nienadzorowanego, który opiszę w tym artykule.

Dawid Borycki

PROGRAMOWANIE GIER

Unity3D – robimy grę. Część 1

Tworzenie gier komputerowych to niewątpliwie przykład projektów należących do trudniejszych zadań, jakie się obecnie realizuje. Realizacja większego projektu gry komputerowej wymaga wytężonej pracy całego zespołu. Jednakże postęp w rozwoju różnego rodzaju środowisk do tworzenia gier pozwala na realizację ambitnych przedsięwzięć w ramach małych zespołów, a nawet przez pojedynczych programistów.

Marek Sawerwain

Przewodnik po MonoGame.
Część 6: odwzorowywanie tekstur

Grafika 3D odniosła sukces w znacznym stopniu dzięki technice teksturowania. To właśnie tekstury powodują, że trójwymiarowi aktorzy tak dobrze imitują rzeczywiste obiekty. To również dzięki teksturom na wirtualnym niebie są chmury, a w oddali latają samoloty. Tekstury używane są także jako nośnik danych, choćby w technice mapowania nierówności. W tej części cyklu poznamy jednak ich podstawowe zastosowanie do nadawania powierzchniom obiektów koloru.

Jacek Matulewski

PROGRAMOWANIE ROZWIĄZAŃ SERWEROWYCH

Wprowadzenie do strumieni i potoków w Node.js

Budując aplikacje serwerowe, musimy pamiętać o zasobach maszyny, na której uruchomiona jest nasza aplikacja. W celu poprawy wydajności naszej aplikacji, w przypadku operacji na dużych ilościach danych, możemy wykorzystać olbrzymi atut, jaki daje nam Node.js - strumienie.

Sebastian Rosik

PROGRAMOWANIE SYSTEMÓW OSADZONYCH

Wieloportowy kontroler GbE – dodanie wsparcia w Linuksie v3.17

W trakcie prac nad Linuksem w wersji 3.16 oraz 3.17 zostało dodane pełne wsparcie dla nowoczesnego układu typu System-on-Chip Armada 375 firmy Marvell. Jednym z jego istotnych części było uruchomienie w systemie operacyjnym zupełnie nowego gigabitowego kontrolera sieci Ethernet – warto zatem przyjrzeć się procesowi powstawania jego sterownika. Bliskie spotkanie ze sprzętem czas zacząć!

Marcin Wojtas

PYTHON HAS POWER

PythonHasPower – frameworki webowe

Przesiadając się z PHP na Pythona, do czego Cię usilnie namawiam, jedną z pierwszych rzeczy, jaką stworzysz, będzie pewnie aplikacja webowa. Aby ułatwić start w tym nowym dla Ciebie środowisku, postaram się przedstawić ekosystem frameworków Pythonowych. Dzięki temu artykułowi będziesz mógł łatwiej wybrać framework, w którym stworzysz swój pierwszy projekt.

Wojciech Lichota

TESTOWANIE I ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ

Przypadki testowe. Planowanie przebiegu testów

Każdy, kto choć trochę interesował się tematem testowania oprogramowania, słyszał o takich pojęciach jak przypadek testowy, warunek testowy czy scenariusz testowy. Co właściwie kryje się pod tymi pojęciami? W tym artykule postaram się jak najprecyzyjniej opisać wymienione zagadnienia.

Karolina Kowalska

LABORATORIUM BOTTEGA

Wzorce silników zdarzeń w C++. Część III: ThreadPool – wielowątkowa alternatywa

W poprzednim artykule przedstawiłem wzorzec Reactor w wersji reużywalnej, na bazie której pokażę wielowątkowe podejście do obsługi zdarzeń z wzorcem ThreadPool.

Roman Ulan

STREFA CTF

Zdobyć flagę… Hack.lu 2014 CTF – ImageUpload

Średnio co około dwa tygodnie gdzieś na świecie odbywają się komputerowe Capture The Flag – zawody, podczas których kilku lub kilkunastoosobowe drużyny starają się rozwiązać jak najwięcej technicznych zadań z różnych dziedzin informatyki: kryptografii, steganografii, programowania, informatyki śledczej, bezpieczeństwa aplikacji internetowych itd. W serii „Zdobyć flagę…” co miesiąc publikujemy wybrane zadanie pochodzące z jednego z minionych CTFów wraz z jego rozwiązaniem.

Gynvael Coldwind

Errata: w wersji papierowej i elektronicznej przy artykule "Zdobyć flagę" wkradł się błąd.Autorem artykułu jest Gynvael Coldwind, tak jak widnieje w spisie treści. Wojciech Lichota jest autorem innego artykułu. Za błąd przepraszamy

KLUB LIDERA IT

Jak rozmawiać z biznesem, który nie wie, czego chce? Część 3

Jeśli kiedykolwiek miałeś wrażenie, że oczekiwania wyrażone przez ludzi z biznesu są niekonkretne, to ta część serii jest właśnie dla Ciebie. Skupimy się na technikach pozyskiwania konkretów w trakcie rozmowy na temat funkcjonalności systemu, rozbijaniu ogólnych informacji na elementarne składowe oraz formułowaniu kryteriów akceptacji.

Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz

Konflikty i ich technikalia

Kiedyś na rozmowie rekrutacyjnej kandydat na lidera zespołu stwierdził, że udaje mu się pełnić swoją rolę bez konfliktów. To wyznanie wzbudziło nasze podejrzenia. Brak konfliktów to symptom, który wymaga szczególnej uwagi. Życie projektowe jest pełne konfliktów i należy im pozwolić zaistnieć, aby w efekcie móc znaleźć rozwiązanie, które będzie satysfakcjonować obydwie strony. Jak to robić, przeczytasz w tym artykule.

Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz

KLUB DOBREJ KSIĄŻKI

C++. Biblioteka standardowa. Podręcznik programisty. Wydanie II

Rafał Kocisz