REKLAMA

Programista 10/2013 (17) – spis treści

Wydanie 10/2013 (17)

Zapraszamy do zamówienia magazynu w prenumeracie. Magazyn jest dostępny w formie papierowej, .pdf, .ePUB i .mobi. Cyfrowe wersje też występują w wersji cieższej i lżejszej by wszystkie czytniki mogły sobie poradzić z tymi plikami : formularz zamówienia

BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA

Twitter Bootstrap – szybkie tworzenie witryn HTML. Co nowego w wersji 3

Zaprezentowane zostaną takie składniki jak wybrane komponenty, elementy JavaScript'u, w tym ich zastosowanie oraz finalnie responsive design. Dodatkowo opiszemy, co nowego pojawiło się w wersji v3.

Łukasz Mazur

ASP.NET SignalR – czyli aplikacje czasu bardzo rzeczywistego

Aplikacje czasu rzeczywistego to rozwiązania, które dostarczają dane na bieżąco. Powiedzmy na przykład, że chcemy przeczytać sobie poranne wiadomości na którymś z licznych istniejących w sieci portali. Dane powinny tam być możliwie świeże, z tym że nie są one raczej dostarczane na żywo, a po prostu pobierają się podczas naszego wejścia na stronę. Wszystko w tej sytuacji jest ok, ponieważ nie oczekujemy chyba odświeżania ich co chwilę. Inaczej sytuacja wygląda, jeżeli chodzi np. o chat na jakimś portalu społecznościowym. Tutaj otrzymywanie danych na żywo jest kwestią krytyczną.

Karol Rogowski

PROGRAMOWANIE APLIKACJI WEBOWYCH

Certyfikaty użytkownika SSL – jak to ugryźć?

Technologia SSL znajduje swoje użycie w olbrzymiej ilości aplikacji i usług internetowych. Jednym z głównych celów jej zastosowania jest umożliwienie klientowi sprawdzenie, czy komunikuje się on z zaufanym serwerem. Istnieje jednak rozszerzenie, które pozwala dokonać zupełnie odwrotnej czynności, umożliwiając serwerowi sprawdzenie autentyczności klienta. Celem tego artykułu jest zatem omówienie i implementacja certyfikatów użytkownika na przykładzie aplikacji hostowanej w kontenerze Tomcat.

Michał Leszczyński

PROGRAMOWANIE GRAFIKI

Szybka grafika 2D: Shadery i tekstury

Kontynuujemy naszą przygodę z grafiką dwuwymiarową. Dzisiaj dowiemy się, czym są shadery i tekstury, a także co można osiągnąć za ich pomocą. Zapoznamy się również z matematycznymi podstawami wyświetlania obrazu na ekranie.

Bartosz Taudul

PROGRAMOWANIE SYSTEMÓW OSADZONYCH

Arduino a sprawa wyświetlaczy

Popularność platformy Arduino nie wynika tylko i wyłącznie z niskiej ceny, dobrej jakości wykonania czy też popularności, ale również z faktu, iż do Arduino można podłączyć wiele dodatkowych urządzeń, a wśród nich są także wyświetlacze LED, LCD i TFT. Oprócz łatwości w połączeniu np. ekranu LCD z Arduino, mamy także gotowe biblioteki, które ułatwiają tworzenie programów korzystających z różnego rodzaju wyświetlaczy.

Marek Sawerwain

TESTOWANIE I ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ

Automatyczne testy akceptacyjne w procesie Continuous Delivery

Artykuł przedstawia zbiór dobrych praktyk, zaleceń i zasad, których należy przestrzegać podczas tworzenia koncepcji automatycznego testowania aplikacji. Wspomina również o lotach w kosmos i czarnych krukach.

Sławomir Andrzejewski

LABORATORIUM BOTTEGA

Zaawansowane programowanie na platformie Android.
There is no app – kluczowe koncepty stojące za filozofią platformy Android

Artykuł jest pierwszym z serii tekstów poświęconych zaawansowanym aspektom tworzenia aplikacji na platformie Android. Na podstawie swoich doświadczeń w pracy z zespołami developerskimi postanowiłem poświęcić część pierwszą uporządkowaniu ogólnej filozofii Androida. Natomiast kolejne części będą poświęcone zaawansowanym technikom programistycznym.

Michał Charmas

Refaktoryzacja testów legacy w kierunku wykonywalnych specyfikacji
Podstawowy refaktoring testów

W swej pracy często spotykam się z sytuacją, gdzie zespół początkowo ogarnięty entuzjazmem do testowania automatycznego traci go, gdy testy zaczynają „przykro pachnąć”. Artykuł jest pierwszym z serii tekstów poświęconych refaktoryzacji istniejących testów. W kolejnych odsłonach zaprezentuję techniki utrzymywania testów w długiej perspektywie czasu.

Rafał Jamróz

PLANETA IT

Java nad Wisłą

Krótkie streszczenie: To była ostatnia okazja tego lata, aby spotkać się w gronie programistów Java. Piasek i woda mogłyby zająć niektórym cały dzień. Uczestnicy j.Pikniku skupili się jednak na kodzie i jego testowaniu automatycznym. Była to okazja do wymiany doświadczeń i spotkania z ludźmi, dla których testy nie są stratą czasu. Swoją wiedzą podzieliła się także firma, która jest potentatem branży internetowych usług aukcyjnych.

Łukasz Sobótka

KLUB LIDERA IT

Budowanie wiedzy w zespole. Główne błędy i strategie

Temat zarządzania wiedzą w zespole to obszar pustynny, jeśli chodzi o liderów IT. Jest takie ciche założenie, że to dzieje się samo. I rzeczywiście w pewnym stopniu się dzieje, bo programiści są przyzwyczajeni do tego, że jeśli chodzi o technologie, to trzeba cały czas poznawać nowe rzeczy, żeby się utrzymać na fali. Jednak to nie wystarcza. Nie wystarczy, że każdy (a w rzeczywistości połowa) będzie coś tam sobie poznawać na własną rękę. Jeśli zespół ma działać efektywnie, potrzebna jest spójna i aktualna wiedza. I w tym kontekście wiedza o nowych technologiach ma niewielką wartość (choć pewną ma).

Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz

KLUB DOBREJ KSIĄŻKI

Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++

Rafał Kocisz

Domain-Driven Design: Tackling Complexity in the Heart of Software

Sławomir Sobótka

ROZMAITOŚCI

Z Pomeranus Seed – zarabiaj na swoich pomysłach

Fundusz Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed wsparł już 11 wyjątkowych, innowacyjnych projektów z obszaru IT/ICT, angażując się w utworzone na ich bazie spółki. Nowe podmioty znakomicie radzą sobie na rynku, a do Funduszu wciąż napływają kolejne propozycje współpracy. Specjaliści Funduszu selekcjonują je w poszukiwaniu tych, które rokują największe szanse na sukces w biznesie. Do dzisiaj Pomeranus Seed zainwestował w firmy: Animagic, Catston, Finpack, lnspeo, NeptunIDE, Qday.pl, grupę wspieram.to, a najmłodszymi spółkami są: SDS Optic, Evitron, Clochee oraz Sup4Nav.

Forum dla użytkowników wykrywaczy metali: http://www.rutus.info/