REKLAMA

Android Wear: programuj inteligentne zegarki

Android Wear. Programowanie urządzeń ubieralnych

Urządzenia ubieralne stanowią nową generację urządzeń mobilnych, które są noszone przez użytkownika na jego ciele. Takie rozwiązanie stwarza nowe możliwości interakcji z użytkownikiem i wymaga dodatkowych interfejsów programistycznych. W jednym z moich poprzednich artykułów (Programista 9/2014(28)) opisałem interfejs Mirror API służący do programowania aplikacji dla Google Glass. Natomiast w tym artykule omówię inną technologię dedykowaną urządzeniom ubieralnym, jaką jest Android Wear.

Android Wear to interfejs programistyczny stworzony przez firmę Google dedykowany urządzeniom ubieralnym, a w szczególności inteligentnym zegarkom (smartwatch). Oprócz podstawowej funkcjonalności, polegającej na prezentacji czasu, umożliwiają one wykonywanie zadań charakterystycznych dla smartfonów. Inteligentne zegarki mogą posiadać wbudowane czujniki lokalizacji oraz biometryczne, analizujące chociażby puls serca ich użytkownika. Ponadto, urządzenia ubieralne typu smartwatch mogą być zsynchronizowane ze smartfonem lub tabletem z wykorzystaniem protokołu Bluetooth. Dzięki temu notyfikacje odbierane przez urządzenie główne mogą być wyświetlane na urządzeniu ubieralnym. Taka konfiguracja umożliwia inteligentnemu zegarkowi na wykorzystanie połączenia internetowego urządzenia nadrzędnego. W związku z tym programowanie aplikacji dla urządzeń ubieralnych polega na uzupełnianiu istniejących aplikacji dla systemu Android o dodatkowe aktywności (moduły), dedykowane urządzeniom ubieralnym. Pozwala to na wykonanie większości operacji, zwłaszcza tych długotrwałych, po stronie głównego urządzenia. Natomiast prezentacja wyników odbywa się na obydwu urządzeniach. Dodatkowo, technologia Android Wear umożliwia tworzenie niezależnych aplikacji dla urządzeń ubieralnych.

W tym artykule skoncentruję się na drugiej z tych możliwości. W tym celu najpierw omówię proces instalacji oraz konfiguracji narzędzi programistycznych. W kolejnym kroku utworzę projekt typu „Witaj, Świecie!”, którego zadaniem będzie wyświetlenie statycznego komunikatu. Następnie rozszerzę funkcjonalność tego projektu o prezentację aktualnej godziny i rozpoznawanie mowy...

Autorem artykułu jest Dawid Borycki. Artykuł pochodzi z magazynu Programista nr 11/2014 (30). Spis treści tego wydania: http://programistamag.pl/programista-112014-30-numer-swiateczny-spis-tresci/

androidwear