Ruch mobilny rośnie w zawrotnym tempie: Google wyjawił, że na 10 rynkach, m.in. japońskim i amerykańskim, więcej osób korzysta z wyszukiwania informacji za pomocą telefonu niż na PC. Obecnie na świecie jest ponad 5 x więcej urządzeń mobilnych niż desktopów. Dotarcie do klientów za pośrednictwem mobilnych aplikacji to dziś największe wyzwanie dla każdej firmy.
Aby zostać programistą aplikacji mobilnych, nie musisz inwestować w drogi sprzęt i oprogramowanie – wystarczy telefon z Androidem i zwykły PC. Sprawdź, jak łatwo zdobyć wiedzę, by zacząć programować.
Co zyskasz?
PROGRAM
Moduł 1 Programowanie i projektowanie aplikacji mobilnej na platformę Android
Temat 1: Tworzenie aplikacji mobilnej na Androida: konfiguracja środowiska pracy oraz budowanie struktury aplikacji, narzędzia programistyczne: Android SDK, Android Studio, ADB, AVD, projektowanie widżetów, zasady projektowania UI, uruchamianie aplikacji mobilnych, metody zapisywania i odczytywania danych, łączenie aplikacji z siecią, publikowanie aplikacji w sklepie Google Play.
Temat 2: Grafika aplikacji mobilnej: komponowanie graficzne elementów aplikacji mobilnej, grafika rastrowa i wektorowa, wykorzystywanie psychologicznego oddziaływania koloru w aplikacji, dobre praktyki w webdesignie.
Temat 3: Multimedia w aplikacji mobilnej: tworzenie animacji poklatkowych, generowanie płynnej animacji, dodawanie dźwięku w aplikacji, odtwarzanie plików wideo i audio.
Temat 4: Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych: zasady pisania bezpiecznego kodu, zasady transmisji danych pomiędzy serwerem a aplikacją, metody zabezpieczenia webserwisów dostarczających dane aplikacji, case studies sposobów złamania zabezpieczeń aplikacji.
Moduł 2 Testowanie oprogramowania
Temat 1: Podstawy testowania oprogramowania: ogólne zasady testowania, struktura testu, modele wytwarzania oprogramowania, typy i poziomy testów.
Temat 2: Projektowanie testów: kategorie technik projektowania testów, zalety i wady technik statycznych, opartych na strukturze i specyfikacji, czarno- i białoskrzynkowych, manualnych i automatycznych, zasady prawidłowego doboru technik.
Temat 3: Zarządzanie testowaniem: planowanie i szacowanie testów, organizacja testów, tworzenie scenariuszy i procedur testowych, konfiguracja środowiska testowego, skrypt testowy, wdrażanie testów, monitorowanie i nadzór realizacji testów, zarządzanie incydentami, testowanie oparte na ryzyku.
Temat 4: Narzędzia wspierające testowanie: rodzaje narzędzi testowych, zalety i wady zastosowanych narzędzi, automatyzacja testów, Espresso, Appium.
Temat 5: Testowanie bezpieczeństwa oprogramowania: testy bezpieczeństwa transmisji danych pomiędzy serwerem a aplikacją, testy prawidłowości zabezpieczeń webserwisów, testowanie pod kątem odporności aplikacji i serwisu na powszechnie znane ataki, testowanie pod kątem możliwości iniekcji obcego kodu do interfejsu użytkownika.
Temat 6: Raportowanie testów: zasady dokumentowania przebiegu testowania i wystąpień incydentów, zasady raportowania wyników testów, konfigurowanie generowania raportów w narzędziach wspierających testowanie automatyczne.
Moduł 3 Marketing mobilny
Temat 1: Marketing mobilny – wprowadzenie: zalety i wady publikacji aplikacji na różnych platformach mobilnych, modele biznesowe aplikacji mobilnych, wykorzystywanie mikropłatności, walut i dóbr wirtualnych, skuteczne metody spieniężania aplikacji na platformie Android.
Temat 2: Praktyczne narzędzia marketingu mobilnego: zasady doboru narzędzi e-marketingowych, analiza efektywności popularności aplikacji, zastosowanie Google Adwords i Facebook Ads w urządzeniach mobilnych.
Temat 3: Promocja w kanale mobilnym: sposoby promocji aplikacji, promocja aplikacji mobilnej w social mediach, mobilny SEO/SEM, zastosowanie SMS marketingu, sposoby wykorzystania reklamy internetowej na urządzeniach mobilnych, zastosowanie QR kodów.
Więcej informacji: ekspertaplikacji.pl