REKLAMA

Rozpoznawanie‌ ‌gestów‌ ‌za‌ ‌pomocą‌ ‌kontrolera‌ ‌Kinect‌

Gesty są nieodzownym elementem naszej codzienności. Używamy oraz spotykamy je wszędzie – nie tylko podczas interakcji z innymi ludźmi. Słynny „lajk” na znanym portalu społecznościowym od razu mówi nam, że komuś podobają się nasze treści. Jeśli zobaczymy natomiast policjanta z wystawioną dłonią w naszym kierunku, to od razu wiemy, że musimy się zatrzymać. Skoro tak często korzystamy z takiego środka komunikacji, to dlaczego by nie wykorzystać go do komunikacji z maszyną, jak zostało to zrobione z mową oraz prostymi ruchami ręki? Spróbujmy więc w domowym zaciszu nauczyć maszynę lepiej komunikować się z człowiekiem...

Niektóre zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • Gdzie znaleźć kod źródłowy?
  • Gesty i geściki;
  • Kinect SDK;
  • Rozpoznawanie gestów;
  • Ekstrakcja;
  • Lokalizacja dłoni;
  • Ekstrakcja cech;
  • Random Decision Forest;
  • Nauka modelu;
  • Nauka modelu RDF;
  • Renderowanie danych;
  • Wprowadzanie szumu;
  • Klasyfikacja pikseli;
  • Odtworzenie szkieletu dłoni;
  • Klasyfikator KNN;
  • Testy klasyfikatora

Artukuł pochodzi z magazynu Programista nr 94 (7/2020). Jest to wydanie z przełomu grudnia 2020 r. i stycznia 2021 r.

Szczegółowy spis treści wydania nr 93: https://programistamag.pl/programista-7-2020-94/

Autorem artykułu jest Michał Krawczyk. Programista systemów wbudowanych w krakowskiej firmie Semihalf. Zajmuje się pisaniem sterowników sieciowych w kernelu FreeBSD oraz DPDK. Prywatnie fan gier komputerowych i planszowych, a także entuzjasta niskopoziomowego rozmawiania ze sprzętem oraz grafiki komputerowej.