Kiedy w 2012 roku Joseph White (pseudonim „zep”) rozpoczął prace nad „wyimaginowaną” konsolą PICO-8, mało kto chyba spodziewał się, że ten malutki, niezależny projekt zdobędzie tak dużą popularność i rozbudzi wyobraźnię tak wielkiej rzeszy ludzi – poczynając od osób rozpoczynających swoją przygodę z komputerem, a kończąc na doświadczonych programistach. W ramach niniejszego artykułu postaram się znaleźć odpowiedź na pytanie, co kryje się za fenomenem PICO-8, licząc jednocześnie, że uda mi się zarazić Cię, drogi Czytelniku, fascynacją tym ciekawym narzędziem.
Zagadnienia poruszane w tym artykule:
Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 60 (05/2017). Jest to wydanie z przełomu czerwca i lipca. Szczegółowy spis treści: http://programistamag.pl/programista-5-2017-60/
Autorem artykułu jest Rafał Kocisz. Od ponad piętnastu lat pracuje w branży związanej z produkcją oprogramowania. Jego zawodowe zainteresowania skupiają się przede wszystkim na nowoczesnych technologiach mobilnych oraz na programowaniu gier. Rafał pracuje aktualnie jako Starszy Techniczny Kierownik Projektów w firmie BLStream.