REKLAMA

Programista 5/2017 (60) – czerwiec/lipiec 2017 – Konsola PICO-8: podróż w krainę cyfrowej fantazji

Kiedy w 2012 roku Joseph White (pseudonim „zep”) rozpoczął prace nad „wyimaginowaną” konsolą PICO-8, mało kto chyba spodziewał się, że ten malutki, niezależny projekt zdobędzie tak dużą popularność i rozbudzi wyobraźnię tak wielkiej rzeszy ludzi – poczynając od osób rozpoczynających swoją przygodę z komputerem, a kończąc na doświadczonych programistach. W ramach niniejszego artykułu postaram się znaleźć odpowiedź na pytanie, co kryje się za fenomenem PICO-8, licząc jednocześnie, że uda mi się zarazić Cię, drogi Czytelniku, fascynacją tym ciekawym narzędziem.

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • PICO-8... Co to właściwie jest?
  • Środowisko uruchomieniowe
  • Hello, PICO-8!
  • PICO-8: powłoka
  • PICO-8: dystrybucja aplikacji
  • Społeczność PICO-8
  • Programowanie PICO-8
  • PICO-8: pętla gry
  • PICO-8 API: rysowanie
  • PICO-8 API: obsługa kontrolerów
  • PICO-8: funkcje operujące na surowej pamięci
  • PICO-8 API: pozostałe funkcje
  • PICO-8: przykładowe projekty

Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 60 (05/2017). Jest to wydanie z przełomu czerwca i lipca. Szczegółowy spis treści: http://programistamag.pl/programista-5-2017-60/

Autorem artykułu jest Rafał Kocisz. Od ponad piętnastu lat pracuje w branży związanej z produkcją oprogramowania. Jego zawodowe zainteresowania skupiają się przede wszystkim na nowoczesnych technologiach mobilnych oraz na programowaniu gier. Rafał pracuje aktualnie jako Starszy Techniczny Kierownik Projektów w firmie BLStream.

>>FRAGMENT ARTYKUŁU DO POBRANIA<<