REKLAMA

Krzywe Béziera

Czas porozmawiać o genialnym w swojej prostocie matematycznym konstrukcie, obecnym bodaj w każdym obszarze informatyki związanym w jakikolwiek sposób z grafiką komputerową...

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • Renault vs Citroen;
  • Aparat matematyczny;
  • Symbol Newtona;
  • Wielomiany bazowe Bernsteina;
  • Własności;
  • Implementacja krzywych Béziera w C#/.NET 6;
  • Przykładowy program rysujący krzywe
  • Realia;
  • Renderowanie;
  • Algorytm de Casteljeau;
  • Notacja SVG;
  • Przykład.

Artykuł pochodzi z magazynu Programista nr 108 (3/2023). Magazyn jest z okresu wakacji 2023 roku. Szczegółowy spis treści wydania nr 108: https://programistamag.pl/programista-3-2023-108/

Autorem artykułu jest Wojciech Sura. Programuje 30 lat, z czego 15 komercyjnie; ma na koncie aplikacje desktopowe, webowe, mobilne i wbudowane – pisane w C#, C++, Javie, Delphi, PHP, JavaScript i w jeszcze kilku innych językach. Obecnie pracuje jako architekt w firmie WSCAD, rozwijającej oprogramowanie nowej generacji CAD dla elektrotechników.

>>FRAGMENT TEGO ARTYKUŁU DO POBRANIA<<