REKLAMA

Monster Shooter: W pogoni za jakością gier na Android i iOS

Prenumeratę wydań drukowanych i elektronicznych (ePub, mobi, .pdf) magazynu można zamówić przez formularz na stronie: http://programistamag.pl/typy-prenumeraty/

Osoby zamawiające prenumeratę drukowaną otrzymują również wydania elektroniczne gratis oraz inne prezenty (o aktualną ofertę prezentów dla prenumeraty zapytaj, pisząc na admin@programistamag.pl).

Zobacz też aktualną ofertę prezentów:

1. Szkolenia z Devcastzone 

2. Usługi hostingowe Forpsi Dynamic

3. Każdej osobie zamawiącej prenumeratę w wersji drukowanej dodajemy gratis wydania elektroniczne.

Cennik prenumematy znajdziesz tutaj.

Programista 5/2012  - Spis treści

 

PROGRAMOWANIE GIER:

 Monster Shooter: w pogoni za jakością 
We współczesnych grach rozmiar assetów (zasobów graficznych czy dźwiękowych) przekracza rozmiar kodu już nie o jeden, a o dwa, trzy rzędy wielkości, a można by się wręcz zastanawiać, czy nie o cztery. Staje się to szczególnie problematyczne na platformach mobilnych, gdzie każdy megabajt jest na wagę złota, każdy odczyt danych powoduje zauważalne opóźnienie, a każdy niepotrzebnie narysowany piksel zużywa cenną przepustowość wąziutkiej szyny pamięci. Porozmawiajmy więc o sposobach optymalizacji zasobów aplikacji.

Bartosz Taudul

 BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA:

Automatyczne testy wydajnościowe dla usług sieciowych 

IBM Rational Service Tester for SOA Quality oraz IBM Rational Performance Tester Extension for SOA Quality to narzędzia z rodziny IBM Rational stosowane w procesie testowania celem zapewniania wysokiej jakości aplikacji opartych na architekturze SOA i usługach sieciowych. Poniższy artykuł przedstawia wprowadzenie do wykorzystania tych narzędzi w celu zapewnienia wysokiej jakości usług przy wdrożeniach projektów EAI. 

Bartosz Chrabski

 JĘZYKI PROGRAMOWANIA:

Nowoczesny język C++ w praktyce: testy jednostkowe 

Metodologia Test Driven Development (TDD) to potężne narzędzie, które daje zupełnie nowe, świeże spojrzenie na proces wytwarzania oprogramowania. Niniejszy artykuł opisuje prostą i elastyczną bibliotekę do tworzenia testów jednostkowych w języku C++, która ułatwi Ci stosowanie podejścia TDD w praktyce. Zapraszam do lektury! 

Rafał Kocisz

 Wprowadzenie do języka C# i platformy .NET (część 3)

  Kolejna odsłona kursu „Wprowadzenie do języka C# i platformy .NET” przybliża historię, podstawowe zasady i założenia programowania obiektowego w języku C#. Jest to wstęp do kolejnej części, w której obiektowość będziemy stosować w praktyce.

Przemysław Krygier

 APLIKACJE WEBOWE:

Co nowego w JSF 2.2 

 W ciągu ośmiu lat od powstania pierwszej specyfikacji, JavaServer Faces stał się jednym z najpopularniejszych szkieletów programistycznych dla tworzenia aplikacji WWW, wyznaczając nowe kierunki rozwoju dla komponentowych rozwiązań opartych na technologii serwletów. Wchodząc w skład specyfikacji Java Enterprise Edition 6, JSF stał się jedynym oficjalnie wspieranym przez Oracle rozwiązaniem dla tworzenia webowego interfejsu aplikacji korporacyjnych. W niniejszym artykule przedstawię najważniejsze rozwiązania, jakie mają znaleźć się w najnowszej wersji JSF- 2.2, której publikację zapowiedziano na 27 marca 2013 roku. 

Andrzej Marciniak

 PROGRAMOWANIE GRAFIKI:

OpenGL 3.3 – rendering grafiki w dwóch wymiarach 

Grafika 2D nadal odgrywa dużą rolę w grach komputerowych, uruchamiając dowolną grę 3D zawsze znajdziemy kilka elementów wykorzystujących dwa wymiary do rysowania choćby logo producenta, GUI (Graphical User Interface), HUD (Head-Up Display) lub menu. Niedawno wydana gra Diablo III® firmy Blizzard entertainment® jest tego dobrym przykładem. Grafika 2D jest w tym tytule bardzo mocno wykorzystywana. Dlatego każdy silnik 3D oferuje wsparcie pozwalające na rysownie grafiki w dwóch wymiarach. 

Sebastian Worek

 Podstawy klasyfikacji obrazu

  Łatwość wykonywania cyfrowych fotografii, a także obecność kamer w niemal każdym nowoczesnym telefonie, tablecie i laptopie sprawiają, że jesteśmy zalewani tysiącami obrazów. Trudno znaleźć osobę, która nie byłaby posiadaczem sporej kolekcji cyfrowych zdjęć.

Paweł Wolniewicz

 AGILE:

Sprint Zero 

Pozwól, że Ci pogratuluję. W końcu nadszedł długo wyczekiwany moment, kiedy przygoda ze Scrum zaczyna się naprawdę. Pierwszy Sprint w historii projektu nazywany jest Sprintem Zero. Jest to Sprint nieco inny od pozostałych, ponieważ w tym Sprincie dużo czasu będzie poświęcone na rozruch projektu. Jednakże Sprint Zero, żeby nazywał się Sprintem, musi dostarczyć wartość biznesową. To jest ten moment, kiedy środowisko developerskie zostanie zbudowane, standardy ustalone, powstanie pierwsza linia kodu i testerzy stworzą Test Plan oraz być może Proof of Concept narzędzia automatyzacji.

Krystian Kaczor

INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA:

Siła wzorców projektowych

 Kiedy spojrzy się z pewnej perspektywy na branżę IT, a w szczególności na ten jej wycinek, którym jest programowanie, wydaje się, że w tej dziedzinie nadal panuje chaos. Wciąż bardzo popularne są dyskusje pomiędzy zwolennikami różnych języków programowania próbujących wykazać wyższość wyznawanej przez siebie szkoły nad innymi, jak również nieustanne próby znalezienia języka doskonałego, który zastąpi wszystkie pozostałe i w ten sposób ostatecznie rozwiąże wszelkie dylematy. Przekonanie o tym, że tworzenie oprogramowania do dnia dzisiejszego nie doczekało się żadnych uniwersalnych ram ani reguł, wyraził nawet dr Ivar Jacobson, jeden z twórców języka UML, podczas pierwszego dnia tegorocznej konferencji GeeCON.

Krzysztof Kliś

Domain Driven Design krok po kroku Część IVb: Skalowalne systemy w kontekście DDD – architektura Command-query Responsibility Segregation (stos Read)

 W jaki sposób odczytywać dane w systemie pod dużym obciążeniem. Jak otworzyć system na skalowanie. Pułapki mapera relacyjno-obiektowego. Ostateczna spójność danych oraz... podróże w czasie.

Sławomir Sobótka

W jaki sposób analityk może wpłynąć na jakość przedsięwzięcia IT?

 Przesłaniem niniejszego artykułu jest poinformowanie przede wszystkim o tym, że jakość systemów informatycznych zależy w bardzo dużej mierze od dyscypliny Inżnierii Oprogramowania – Analiza. Oczywiście na zapewnienie jakości w przedsięwzięciach składają się również i inne obszary kompetencji, o czym również zawarto w tym artykule informacje.

Artur Machura

KLUB LIDERA IT:

Co każdy kierownik projektu powinien wiedzieć o programistach i ich pracy? (część 1)

 Niezbędnik wiedzy technicznej dla kierowników projektów programistycznych.

Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz

KLUB DOBREJ KSIĄŻKI:

Recenzja książki: Pragmatyczny programista

Rafał Kocisz