Prenumeratę wydań drukowanych i elektronicznych (ePub, mobi, .pdf) magazynu można zamówić przez formularz na stronie: http://programistamag.pl/typy-prenumeraty/
Osoby zamawiające prenumeratę drukowaną otrzymują również wydania elektroniczne gratis oraz inne prezenty (o aktualną ofertę prezentów dla prenumeraty zapytaj, pisząc na admin@programistamag.pl).
Zobacz też aktualną ofertę prezentów:
1. Szkolenia z Devcastzone
2. Usługi hostingowe Forpsi Dynamic
3. Każdej osobie zamawiącej prenumeratę w wersji drukowanej dodajemy gratis wydania elektroniczne.
Cennik prenumematy znajdziesz tutaj.
Programista 5/2012 - Spis treści
PROGRAMOWANIE GIER:
Monster Shooter: w pogoni za jakością
We współczesnych grach rozmiar assetów (zasobów graficznych czy dźwiękowych) przekracza rozmiar kodu już nie o jeden, a o dwa, trzy rzędy wielkości, a można by się wręcz zastanawiać, czy nie o cztery. Staje się to szczególnie problematyczne na platformach mobilnych, gdzie każdy megabajt jest na wagę złota, każdy odczyt danych powoduje zauważalne opóźnienie, a każdy niepotrzebnie narysowany piksel zużywa cenną przepustowość wąziutkiej szyny pamięci. Porozmawiajmy więc o sposobach optymalizacji zasobów aplikacji.
Bartosz Taudul
BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA:
Automatyczne testy wydajnościowe dla usług sieciowych
IBM Rational Service Tester for SOA Quality oraz IBM Rational Performance Tester Extension for SOA Quality to narzędzia z rodziny IBM Rational stosowane w procesie testowania celem zapewniania wysokiej jakości aplikacji opartych na architekturze SOA i usługach sieciowych. Poniższy artykuł przedstawia wprowadzenie do wykorzystania tych narzędzi w celu zapewnienia wysokiej jakości usług przy wdrożeniach projektów EAI.
Bartosz Chrabski
JĘZYKI PROGRAMOWANIA:
Nowoczesny język C++ w praktyce: testy jednostkowe
Metodologia Test Driven Development (TDD) to potężne narzędzie, które daje zupełnie nowe, świeże spojrzenie na proces wytwarzania oprogramowania. Niniejszy artykuł opisuje prostą i elastyczną bibliotekę do tworzenia testów jednostkowych w języku C++, która ułatwi Ci stosowanie podejścia TDD w praktyce. Zapraszam do lektury!
Rafał Kocisz
Wprowadzenie do języka C# i platformy .NET (część 3)
Kolejna odsłona kursu „Wprowadzenie do języka C# i platformy .NET” przybliża historię, podstawowe zasady i założenia programowania obiektowego w języku C#. Jest to wstęp do kolejnej części, w której obiektowość będziemy stosować w praktyce.
Przemysław Krygier
APLIKACJE WEBOWE:
Co nowego w JSF 2.2
W ciągu ośmiu lat od powstania pierwszej specyfikacji, JavaServer Faces stał się jednym z najpopularniejszych szkieletów programistycznych dla tworzenia aplikacji WWW, wyznaczając nowe kierunki rozwoju dla komponentowych rozwiązań opartych na technologii serwletów. Wchodząc w skład specyfikacji Java Enterprise Edition 6, JSF stał się jedynym oficjalnie wspieranym przez Oracle rozwiązaniem dla tworzenia webowego interfejsu aplikacji korporacyjnych. W niniejszym artykule przedstawię najważniejsze rozwiązania, jakie mają znaleźć się w najnowszej wersji JSF- 2.2, której publikację zapowiedziano na 27 marca 2013 roku.
Andrzej Marciniak
PROGRAMOWANIE GRAFIKI:
OpenGL 3.3 – rendering grafiki w dwóch wymiarach
Grafika 2D nadal odgrywa dużą rolę w grach komputerowych, uruchamiając dowolną grę 3D zawsze znajdziemy kilka elementów wykorzystujących dwa wymiary do rysowania choćby logo producenta, GUI (Graphical User Interface), HUD (Head-Up Display) lub menu. Niedawno wydana gra Diablo III® firmy Blizzard entertainment® jest tego dobrym przykładem. Grafika 2D jest w tym tytule bardzo mocno wykorzystywana. Dlatego każdy silnik 3D oferuje wsparcie pozwalające na rysownie grafiki w dwóch wymiarach.
Sebastian Worek
Podstawy klasyfikacji obrazu
Łatwość wykonywania cyfrowych fotografii, a także obecność kamer w niemal każdym nowoczesnym telefonie, tablecie i laptopie sprawiają, że jesteśmy zalewani tysiącami obrazów. Trudno znaleźć osobę, która nie byłaby posiadaczem sporej kolekcji cyfrowych zdjęć.
Paweł Wolniewicz
AGILE:
Sprint Zero
Pozwól, że Ci pogratuluję. W końcu nadszedł długo wyczekiwany moment, kiedy przygoda ze Scrum zaczyna się naprawdę. Pierwszy Sprint w historii projektu nazywany jest Sprintem Zero. Jest to Sprint nieco inny od pozostałych, ponieważ w tym Sprincie dużo czasu będzie poświęcone na rozruch projektu. Jednakże Sprint Zero, żeby nazywał się Sprintem, musi dostarczyć wartość biznesową. To jest ten moment, kiedy środowisko developerskie zostanie zbudowane, standardy ustalone, powstanie pierwsza linia kodu i testerzy stworzą Test Plan oraz być może Proof of Concept narzędzia automatyzacji.
Krystian Kaczor
INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA:
Siła wzorców projektowych
Kiedy spojrzy się z pewnej perspektywy na branżę IT, a w szczególności na ten jej wycinek, którym jest programowanie, wydaje się, że w tej dziedzinie nadal panuje chaos. Wciąż bardzo popularne są dyskusje pomiędzy zwolennikami różnych języków programowania próbujących wykazać wyższość wyznawanej przez siebie szkoły nad innymi, jak również nieustanne próby znalezienia języka doskonałego, który zastąpi wszystkie pozostałe i w ten sposób ostatecznie rozwiąże wszelkie dylematy. Przekonanie o tym, że tworzenie oprogramowania do dnia dzisiejszego nie doczekało się żadnych uniwersalnych ram ani reguł, wyraził nawet dr Ivar Jacobson, jeden z twórców języka UML, podczas pierwszego dnia tegorocznej konferencji GeeCON.
Krzysztof Kliś
Domain Driven Design krok po kroku Część IVb: Skalowalne systemy w kontekście DDD – architektura Command-query Responsibility Segregation (stos Read)
W jaki sposób odczytywać dane w systemie pod dużym obciążeniem. Jak otworzyć system na skalowanie. Pułapki mapera relacyjno-obiektowego. Ostateczna spójność danych oraz... podróże w czasie.
Sławomir Sobótka
W jaki sposób analityk może wpłynąć na jakość przedsięwzięcia IT?
Przesłaniem niniejszego artykułu jest poinformowanie przede wszystkim o tym, że jakość systemów informatycznych zależy w bardzo dużej mierze od dyscypliny Inżnierii Oprogramowania – Analiza. Oczywiście na zapewnienie jakości w przedsięwzięciach składają się również i inne obszary kompetencji, o czym również zawarto w tym artykule informacje.
Artur Machura
KLUB LIDERA IT:
Co każdy kierownik projektu powinien wiedzieć o programistach i ich pracy? (część 1)
Niezbędnik wiedzy technicznej dla kierowników projektów programistycznych.
Michał Bartyzel, Mariusz Sieraczkiewicz
KLUB DOBREJ KSIĄŻKI:
Recenzja książki: Pragmatyczny programista
Rafał Kocisz