REKLAMA

Programista 5/2012 (05) – OpenGL 3.3. Rendering grafiki w dwóch wymiarach

Grafika 2D nadal odgrywa dużą rolę w grach komputerowych, uruchamiając dowolną grę 3D zawsze znajdziemy kilka elementów wykorzystujących dwa wymiary do rysowania choćby logo producenta, GUI (Graphical User Interface), HUD (Head-Up Display) lub menu. Niedawno wydana gra Diablo III® firmy Blizzard entertainment® jest tego dobrym przykładem. Grafika 2D jest w tym tytule bardzo mocno wykorzystywana. Dlatego każdy silnik 3D oferuje wsparcie pozwalające na rysownie grafiki w dwóch wymiarach. 

 

Artykuł pochodzi z magazynu "Programista" nr 5/2012 (05) . Spis treści tego wydania: http://programistamag.pl/monster-shooter-w-pogoni-za-jakoscia-gier-na-android-i-ios/
Magazyn możesz otrzymać jako dodatek do prenumeraty w ramach 3 wydań archiwlanych, które rozdajemy w prezencie.
Formularze zamówienia prenumeraty: http://programistamag.pl/typy-prenumeraty/