REKLAMA

PICO-8: piszemy grę

W poprzednim numerze Programisty przedstawiłem wirtualną konsolkę PICO-8 i opisałem jej możliwości. Dziś, zgodnie z obietnicą, masz przed sobą drugą część artykułu na temat PICO-8, gdzie opisuję jak za pomocą tego intrygującego narzędzia stworzyć prostą, aczkolwiek kompletną i - mam nadzieję - niebanalną grę logiczną. Zapraszam do wspólnej zabawy!

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • ...jak łatwo oswoić węża. Gra, którą stworzymy to klon nowatorskiej, chociaż dość mało znanej wariacji na popularnego węża, o intrygującym tytule Lime Rick (Limonkowy Rick);
  • Przepis na grę;
  • Projektujemy duszki;
  • Projektujemy poziomy gry;
  • Kodowanie czas zacząć...;
  • Pico Rick: szkielet kodu gry;
  • Pomykanie po ekranie;
  • Wyświetlanie planszy gry;
  • Ruch duszka w obrębie danego poziomu;
  • Zmiana poziomów;
  • Implementacja mechaniki rozgrywki.

Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 61 (06/2017). Jest to wydanie z przełomu lipca i sierpnia. Szczegółowy spis treści: http://programistamag.pl/programista-6-2017-61/

Autorem artykułu jest Rafał Kocisz. Od ponad piętnastu lat pracuje w branży związanej z produkcją oprogramowania. Jego zawodowe zainteresowania skupiają się przede wszystkim na nowoczesnych technologiach mobilnych oraz na programowaniu gier. Rafał pracuje aktualnie jako Starszy Techniczny Kierownik Projektów w firmie BLStream.