Coraz więcej aplikacji, gier oraz usług w Internecie dostarczanych jest do klientów z wykorzystaniem tzw. technologii chmurowych. Istnieje ku temu wiele powodów.
Niniejszy artykuł jest pierwszym z serii wprowadzenia do algorytmów stosowanych w chmurach, bez których ich istnienie byłoby technicznie niemożliwe. W każdym kolejnym odcinku serii przedstawiony będzie wybrany algorytm lub struktura danych. Nie będą to jednak wyczerpujące artykuły, lecz wprowadzające w temat, na podstawie których czytelnik będzie w stanie na własną rękę pogłębić wiedzę. Z tego powodu, że jest to pierwszy odcinek, przedstawienie problemu poprzedzimy krótką notką historyczną.
Zagadnienia poruszane w tym artykule:
Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 01/2016 (44). Szczegółowy spis treści tego wydania: http://programistamag.pl/programista-01-2016-44/
Autorem artykułu jest Sławomir Zborowski (http://szborows.blogspot.com), absolwent Informatyki Politechniki Wrocławskiej. Programuje odkąd pamięta. Obecnie pracuje w firmie Nokia na stanowisku Lead C++ Software Engineer. Zainteresowania: optymalizacja oraz jakość oprogramowania, security, budowa kompilatorów.