Wyjątki w C++ od strony programisty wyglądają stosunkowo prosto – ot, zamykamy fragment kodu w bloku try, definiujemy jeden lub kilka bloków catch przechwytujących wyjątki danego typu i na tym nasza robota skończona; od teraz jeśli podczas wykonywania naszego kodu zostanie użyte throw, wykonanie programu zostanie „magicznie” przeniesione do odpowiedniego bloku catch (jeśli taki istnieje). Patrząc od środka, cały proces jest dużo bardziej złożony i warto na niego rzucić okiem, choćby z ciekawości...
NIEKTÓRE ZAGADNIENIA PORUSZANE W TYM ARTYKULE
IMPLEMENTACJA
ADRESY W OBRAZIE
COMMON INFORMATION ENTRY
FRAME DESCRIPTOR ENTRY
LSDA
BLOK CATCH
CYKL ŻYCIA WYJĄTKU
Autorem artykułu jest Gynvael Coldwind. Artykuł pochodzi z magazynu Programista 8/2014 (27). Zobacz cały spis treści tego wydania: znajduje się on tutaj.