REKLAMA

Programowanie aplikacji iOS z wykorzystaniem RubyMotion i RubyMine

Chociaż niektóre z narzędzi programistycznych umożliwiających tworzenie aplikacji dla platformy iOS nierzadko wymagają cierpliwości, to oprogramowanie dla tej platformy wyznacza złote standardy funkcjonalności, użyteczności, popularności oraz jakości wykonania i stabilności. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku samych urządzeń mobilnych z systemem iOS. Z tego powodu tworzenie aplikacji mobilnych dla platformy iOS stanowi bardzo atrakcyjną i pożyteczną umiejętność.

Aby ułatwić programowanie takich aplikacji, belgijska firma HipByte dostarcza narzędzie RubyMotion. Pozwala ono tworzyć wieloplatformowe natywne aplikacje mobilne dla najpopularniejszych platform (iOS, Android) oraz dla tvOS, OS X i watchOS z wykorzystaniem języka Ruby, co w połączeniu ze środowiskiem RubyMotion firmy JetBrains umożliwia stosunkowo szybkie i wygodne tworzenie aplikacji mobilnych. Zaprezentuję to w ramach tego artykułu na przykładzie aplikacji dla systemu iOS 9.3.

 Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • INSTALACJA NARZĘDZI, ŚRODOWISKO PRACY I SZABLON PROJEKTU;
  • PROJEKTOWANIE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA;
  • EDYCJA PIERWSZEJ ZAKŁADKI I WYŚWIETLANIE STATYCZNYCH KOMUNIKATÓW;
  • ODCZYTYWANIE LOKALIZACJI;
  • POBIERANIE DANYCH Z SERWISÓW INTERNETOWYCH TYPU REST.

Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 05/2016 (48). Jest to wydanie czerwiec/lipiec. Szczegółowy spis treści tego wydania: http://programistamag.pl/programista-05-2016-48. Numer ten dostępny jest w prenumeracie lub od 20 czerwca w salonach Empik.

>>POBIERZ FRAGMENT TEGO ARTYKUŁU<<

Autorem artykułu jest Dawid Borycki, doktor fizyki. Pracownik naukowy Uniwersytetu Kalifornijskiego (Davis). Zajmuje się projektowaniem oraz implementacją algorytmów cyfrowej analizy obrazów i sterowania prototypowymi urządzeniami do obrazowania biomedycznego. Współautor wielu książek o programowaniu i międzynarodowych zgłoszeń patentowych.

iPhone 6