Wiele publikacji dotyczących programowania obiektowego posługuje się przykładem „edytora figur geometrycznych”, w którym polimorfizm wykorzystywany jest do rysowania w specyficzny sposób różnego rodzaju figur. Prosty polimorfizm pojawiający się w powyższym przykładzie zdaje się mieć dużą siłę oddziaływania na rzeczywiste systemy informatyczne. Artykuł omawia problemy związane ze zbyt dosłownym naśladowaniem opisanego rozwiązania oraz przedstawia propozycje przełamania niektórych trudności.
>>Pobierz fragment tego artykułu<<
Zagadnienia poruszane w tym artykule:
Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 5/2015 (36). Spis treści całego wydania magazynu: http://programistamag.pl/programista-5-2015-36/
Autorem artykułu jest Marcin Krasny. Programista, Projektant, Kierownik Działu Oprogramowana od ponad 20 lat związany z różnymi aspektami tworzenia oprogramowania. Na co dzień zajmuje się systemami OLTP, w chwilach wolnych tworzeniem prywatnych projektów. Zainteresowania: architektura oprogramowania, złożoność obliczeniowa, układy chaotyczne, filozofia.
Zamów w prenumeracie: >>formularze zamówienia<<