Trudno przecenić rolę wirtualnego oświetlenia w grafice 3D. Podobnie jak w kinie, to dzięki oświetleniu filmowanej sceny nasz umysł daje się nabierać i obraz widziany na płaskim ekranie interpretuje jako trójwymiarowy. Nawet najbardziej wymyślne trójwymiarowe modele bez oświetlenia są po prostu płaskie. W dużym stopniu, wspólnie z teksturowaniem, to oświetlenie odpowiedzialne jest za realizm wygenerowanej sceny.
ZAGADNIENIA PORUSZANE W TYM ARTYKULE
DEFINIOWANIE WŁASNEGO FORMATU WERTEKSÓW
DEFINIOWANIE WEKTORÓW NORMALNYCH MODELU
OŚWIETLENIE DOMYŚLNE
TYPY ŚWIATŁA
EKSPERYMENTY Z WŁASNOŚCIAMI MATERIAŁU I ŹRÓDŁAMI ŚWIATŁA
CIENIOWANIE DLA WERTEKSÓW, CZY DLA PIKSELI?
UŚREDNIANIE I INTERPOLACJA NORMALNYCH
Artykuł pochodzi z magazynu "Programista" 7/2014 (26). Spis treści tego wydania: tutaj