REKLAMA

Przewodnik po MonoGame, oświetlenie – model Phonga

Trudno przecenić rolę wirtualnego oświetlenia w grafice 3D. Podobnie jak w kinie, to dzięki oświetleniu filmowanej sceny nasz umysł daje się nabierać i obraz widziany na płaskim ekranie interpretuje jako trójwymiarowy. Nawet najbardziej wymyślne trójwymiarowe modele bez oświetlenia są po prostu płaskie. W dużym stopniu, wspólnie z teksturowaniem, to oświetlenie odpowiedzialne jest za realizm wygenerowanej sceny.

ZAGADNIENIA PORUSZANE W TYM ARTYKULE

DEFINIOWANIE WŁASNEGO FORMATU WERTEKSÓW

DEFINIOWANIE WEKTORÓW NORMALNYCH MODELU

OŚWIETLENIE DOMYŚLNE

TYPY ŚWIATŁA

EKSPERYMENTY Z WŁASNOŚCIAMI MATERIAŁU I ŹRÓDŁAMI ŚWIATŁA

CIENIOWANIE DLA WERTEKSÓW, CZY DLA PIKSELI?

UŚREDNIANIE I INTERPOLACJA NORMALNYCH

Artykuł pochodzi z magazynu "Programista" 7/2014 (26). Spis treści tego wydania: tutaj