REKLAMA

Rule of zero – pisz więcej, pisząc mniej

Jedną z cech charakterystycznych większości języków programowania jest nadmierna elastyczność w akceptowanych konstrukcjach składniowych. Dzięki temu życie użytkownika takiego języka – programisty – nie jest przesadnie utrudnione. Drugą stroną medalu jest to, że kod nieidiomatyczny, zawierający oczywiste defekty, może być formalnie poprawny.
Aby temu zapobiec, kodyfikowane są różne idiomy i reguły. W tym artykule opiszę jeden z nich, w moim mniemaniu jeden z najważniejszych dla programistów C++: Rule of Zero. Jest to uzupełnienie zasady Rule of Three zaproponowane w 2012 roku przez R. Martinho Fernandesa. Scott Meyers rozszerzył tę regułę w 2014 roku w swoim artykule A Concern about the Rule of Zero...

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • Rys historyczny
  • C++11 – trzęsienie ziemi
  • Rule of Zero
  • std::unique_ptr – zastosowanie i optymalizacja wielkości
  • Pułapki

Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 60 (05/2017). Jest to wydanie z przełomu czerwca i lipca. Szczegółowy spis treści: http://programistamag.pl/programista-5-2017-60/

Autorem artykułu jest Paweł "KrzaQ" Zakrzewski. Absolwent Automatyki i Robotyki na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym. Pracuje jako programista w firmie Logzact S.A. Programowaniem interesuje się od dzieciństwa, jego ostatnie zainteresowania to C++ i metaprogramowanie. Blog: https://dev.krzaq.cc

>>FRAGMENT ARTYKUŁU DO POBRANIA<<