REKLAMA

Szybka grafika 2D: Shadery i tekstury

(...) "Zaprojektujemy tzw. wirtualny system plików (virtual file system), warstwę abstrakcji pośredniczącą między naszą aplikacją a systemowymi mechanizmami, umożliwiającą nam dostęp do plików w spójny sposób, bez przejmowania się szczegółami implementacyjnymi poszczególnych systemów operacyjnych. Podstawowym obiektem jest tu oczywiście plik, na którym można wykonywać operacje takie jak odczyt danych czy też pobranie rozmiaru. Katalogi, jako „pojemniki” na pliki, nie są nam potrzebne, zaznaczą się tylko jako nazwy w ścieżkach do plików. Punkty montowania (mount points) służą natomiast do „przypięcia” systemowego zasobu do konkretnej ścieżki. Poniżej przedstawiona jest jedna z możliwych struktur wirtualnego systemu plików, obrazująca przykładowe zastosowania:

  • /data/ ← /home/user/dev/program/dane/
  • /data/ ← /usr/data/program/archiwum.zip
  • /config/ ← /home/user/.program/ 

Drugi wpis udostępnia w wirtualnym katalogu /data/ zawartość skompresowanego archiwum z zasobami programu, znajdującego się w standardowej systemowej lokalizacji dla zainstalowanych programów" (...)

Artykuł pochodzi z magazynu Programista nr 10/2013 (17). Magazyn można zamówić w prenumeracie: formularz zamowienia

 Programista 10/2013 (17)