REKLAMA

Tworzymy aplikacje na Windows 8

Prenumeratę wydań drukowanych i elektronicznych (ePub, mobi, .pdf) magazynu można zamówić przez formularz na stronie: http://programistamag.pl/typy-prenumeraty/

Osoby zamawiające prenumeratę drukowaną otrzymują również wydania elektroniczne gratis oraz inne prezenty (o aktualną ofertę prezentów dla prenumeraty zapytaj, pisząc na admin@programistamag.pl).

Zobacz też aktualną ofertę prezentów:

1. Szkolenia z Devcastzone

2. Usługi hostingowe Forpsi Dynamic

3. Każdej osobie zamawiącej prenumeratę w wersji drukowanej dodajemy gratis wydania elektroniczne.

Cennik prenumematy znajdziesz tutaj.

Programista 7/2012 - Spis treści

BIBLIOTEKI I NARZĘDZIA: 

Przegląd frameworków i komponentów na platformę iOS 

W artykule zostały zaprezentowane wybrane frameworki i komponenty dla platformy iOS. Wyszczególniono wraz z podziałem na odpowiednie kategorie wiele obecnie dostępnych pakietów. Zastosowanie opisanych rozwiązań z pewnością przyczyni się do wsparcia procesu wytwarzania oprogramowania oraz do zaoszczędzenia dużej ilości czasu.

Łukasz Mazur

JĘZYKI PROGRAMOWANIA: 

Wprowadzenie do programowania aplikacji dla Windows 8 w C# i XAML 

Pisałeś już kiedyś aplikacje XAML w WPF, Silverlight czy Windows Phone? Chciałbyś zacząć przygodę z aplikacjami Windows Store na Windows 8? Nic prostszego, ponieważ większość wymaganych umiejętności już posiadasz! Oczywiście nie oznacza to, że nie zaszły pewne zmiany. Platforma Windows 8 dostarcza nam zupełnie nowy runtime i znacznie łatwiejszą integrację między różnymi językami, nowe kontrolki, nowe wysokopoziomowe API oferujące szerokie możliwości. Artykuł omawia podstawy, dzięki którym zrozumiesz nowe środowisko i zaczniesz sięgać po jego bardziej zaawansowane funkcjonalności. Zapraszam do lektury.

Marcin Kruszyński

Tworzenie aplikacji w Windows 8 zgodnie z wzorcem MVVM Przy pomocy frameworku Caliburn Micro 

Artykuł przedstawia sposoby oraz dobre praktyki w tworzeniu aplikacji na Windows 8. Pokazane zostanie, jak dzięki wzorcowi projektowemu MVVM i frameworkowi Caliburn Micro można szybko uzyskać dobre, testowalne i niezawodne aplikacje wykorzystujące najnowsze rozwiązania z Windows 8. 

Oskar Dudycz

HTML5 i JavaScript nowym orężem programistów platformy Windows 8 

Możemy być zwolennikiem albo przeciwnikiem firmy Microsoft i tego, co robi, ale nie możemy zaprzeczać temu, że Windows 8 to rewolucja. Rewolucja, która widoczna jest w postawie firmy, po raz pierwszy od kilku lat odmiennej i niebojącej się diametralnych i często ryzykownych zmian oraz rewolucja dla konsumentów, którzy do ręki dosłownie dostają system funkcjonalnie zbliżony do tego, co znali z przeszłości, ale nacechowany nowoczesnym design’em i nastawiony bardzo silnie na świat mobilny.

Marcin Borecki

PROGRAMOWANIE URZĄDZEŃ MOBILNYCH:

Gdzie moja pamięć? O zapominalskim, zielonym robocie słów kilka 

Parę lat temu jeden z managerów firmy, w której pracowałem, powiedział, że w Javie ME nie ma czegoś takiego jak wycieki pamięci. Dziś z tym nieistniejącym problemem programiści zmagają się na nowej platformie zwanej Androidem. W tym artykule postaram się przybliżyć, jakie błędy programistyczne są najczęstszą przyczyną wycieków, jak je wykryć oraz jak sobie z nimi radzić.

Maciej Górski

APLIKACJE WEBOWE: 

Poznaj ASP.NET MVC 4. Część 1: Wprowadzenie ASP.NET

MVC to framework Microsoftu przeznaczony do rozwiązań webowych. Tyle, jeżeli chodzi o definicję. Co jednak sprawiło, że w ciągu ostatnich paru lat stał się tak popularny? Przecież mieliśmy cały czas do dyspozycji rozwiązania Web Formsowe? Sekret jego sukcesu leży w zupełnie innym podejściu do tematu. Ale o tym, co jest w nim tak oryginalnego, porozmawiamy w dalszej części artykułu. 

Karol Rogowski

Startup w Rails – #1 Logowanie i integracja z FB i Google 

Często w trakcie tworzenia startupu wykorzystywana jest metoda Agile. Niewątpliwą zaletą tego podejścia jest podział złożonego projektu na mniejsze, trwające kilka tygodni części, tzw. iteracje. Tak będzie też powstawał opisywany tu startup. W tym oraz następnych numerach omawiać będziemy kolejne główne funkcjonalności. 

Grzegorz Forysiński

Komunikacja z serwerem w aplikacjach Flex Wykorzystywanie klasy RemoteObject do obsługi serwisów 

Artykuł poświęcony jest realizacji komunikacji po stronie klienta w aplikacjach internetowych. Omówiony jest sposób obsługi zdalnych zleceń przy pomocy mechanizmów dostarczanych przez środowisko Apache Flex SDK (dawniej Adobe Flex SDK) oraz propozycje rozszerzeń tych mechanizmów. 

Robert Nowak

PROGRAMOWANIE SYSTEMÓW OSADZONYCH: 

Raspberry Pi i QT5, czyli GUI dla Maliny 

Raspberry Pi to niewielki komputer w formacie karty kredytowej czy też płatniczej, który swoją ceną, a także elastycznością zastosowań stał się, podobnie jak projekt Arduino, niezwykle popularny pośród osób zajmujących się informatyką oraz elektroniką. Jak na urządzenie kosztujące, przynajmniej w Polsce, mniej niż 200 PLN, jego możliwości są całkiem spore. Mamy wyjście HDMI, port ethernet, dwa złącza USB, a do pracy wystarczą przysłowiowe trzy waty energii.

Marek Sawerwain

AGILE: 

Dziel i rządź – praca z User Story 

Kiedy Wizja i Persony są gotowe, pojawiają się pierwsze User Story tworzące Product Backlog (Rejestr Produktu), które trzeba będzie oszacować i niektóre z nich trzeba będzie podzielić na mniejsze. Rejestr Produktu trzeba szacować, porządkować, grupować w Tematy. Story, które są za duże, żeby je oszacować, nazywamy Epicami. Dzieląc User Story, należy pamiętać o tym, że każda User Story musi przedstawiać wartość dla klienta. Ale czy to wszystko? Jak to wszystko ogarnąć? Zastosuj strategię, dzięki której Juliusz Cezar podbijał kraje i utrzymywał w nich władzę. Dziel i rządź! 

Krystian Kaczor

INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA: 

Złe i dobre praktyki w testowaniu oprogramowania 

Artykuł opisuje typowe, praktyczne problemy związane z pracami wykonywanymi podczas procesu testowania. Zebrana wiedza została uzupełniona o analizę przyczyn nieoptymalnego testowania oprogramowania oraz przedstawienie najlepszych praktyk, których zastosowanie pozwala na podniesienie efektywności dowolnego projektu.

Bartosz Chrabski

Domain Driven Design krok po kroku Część VI: Modeling Whirlpool – iteracyjny proces modelowania 

Modeling Whirlpool jest oficjalną metodyką DDD służącą iteracyjnemu odkrywaniu modelu domenowego. Metodyka jest zorientowana na tworzenie precyzyjnego słownictwa i precyzyjnych reguł domenowych rozumianych tak samo przez Eksperta Domenowego jak i Modelarza. 

Sławomir Sobótka

KLUB LIDERA IT: 

Strategia Disneya Co ma wspólnego Myszka Miki z tworzeniem oprogramowania? 

Przychodzi taki moment, że mimo posiadanej wiedzy oraz doświadczenia trudno Ci zrealizować swoje zamierzenia. Zazwyczaj przyczyna tego stanu rzeczy nie leży w tym, co wiesz bądź umiesz, lecz w jaki sposób z tego korzystasz. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi coaching techniczny. Celem coaching jest uporządkowanie Twoje sposobu działania lub myślenia. W tym artykule poznasz jedną z często stosowanych procedur podczas coachingu technicznego – Strategię Disneya. 

Kamil Plasan

WYWIAD:

Rozmowa z Markiem Toporowiczem z firmy 1&1

KLUB DOBREJ KSIAŻKI:

Recenzje książek: "Kod doskonały", "Objective – C. Vademecum profesjonalisty"

Rafał Kocisz, Łukasz Mazur