REKLAMA

Unity 3D – prototyp gry sieciowej

Na popularność środowiska Unity 3D składa się kilka elementów, ale z pewnością jednym z nich jest dość przystępne API, które upraszcza typowe zadania, jakie napotyka się, tworząc aplikacje oparte o grafikę 3D. To nie wszystko; interfejs programistyczny do obsługi komunikacji w sieci również został uproszczony. Autorzy Unity3D przygotowali bowiem bardzo przystępny zestaw klas, który pozwala stosunkowo szybko zrealizować prototyp gry sieciowej, np. typu FPS.

Niektóre zagadnienia poruszane w tym artykule:

KOMUNIKATOR SIECIOWY;

PRZESYŁANIE KOMUNIKATÓW;

SIEĆ I GRA W STYLU FPS;

KLIENT I SERWER;

NOWOŚCI W UNITY 3D;

INTERPOLACJA POZYCJI GRACZA.

Artykuł pochodzi z magazynu "Programista" 6/2014 (25)

Spis treści całego numeru: tutaj

Zamów magazyn w prenumeracie: formularze zamówienia