W pierwszej części artykułu omawialiśmy zagadnienia związane z grafiką komputerową oraz wokselami. Tamta wiedza była wystarczająca do stworzenia silnika graficznego, jednak by stworzyć silnik gry, potrzeba czegoś więcej – w szczególności dużo mniej teorii i dużo więcej narzędzi. Jak reprezentować obiekty w grze, jak wprowadzić interakcję między obiektami oraz jak to wszystko złożyć w całość w optymalny sposób? Po odpowiedzi na te oraz więcej pytań zapraszam do lektury artykułu...
Zagadnienia poruszane w tym artykule:
Artykuł znajduje się w miesięczniku "Programista" nr 65 (10/2017). Jest to wydanie z przełomu listopada i grudnia. Szczegółowy spis treści: http://programistamag.pl/programista-10-2017-65/
Autorem artykułu jest Michał Krawczyk. Programista systemów wbudowanych w krakowskiej firmie Semihalf oraz student Informatyki Stosowanej na Akademii Górniczo-Hutniczej. Pasjonat informatyki, w szczególności jeśli chodzi o systemy wbudowane, grafikę komputerową oraz działanie gier komputerowych „od kuchni”.