REKLAMA

Programista 1/2017 (56) – luty/marzec 2017 – Android na sterydach: Native Activity w parze z OpenGL ES 3.0

Tworzenie gier na platformy mobilne często wiąże się z trudnymi decyzjami. Jedną z nich jest także wybór technologii. Skorzystanie z C++ na systemie tak mocno kojarzącym się z technologami zarządzanymi może wydać się bolesną decyzją. Zyski, jakie można jednak osiągnąć z tego tytułu, mogą przesłonić kilka niedogodności...

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • C++ w tworzeniu gier
  • JNI – rozmowy C++ z Javą
  • Native Activity. C++ został sam
  • EGL
  • OpenGL ES 3.0. Będzie się działo!
  • GLSL. Programowanie GPU
  • Bufory geometrii
  • Łączenie geometrii z shaderami
  • Kompilacja i łączenie programów cieniujących
  • Malowanie

Artykuł pochodzi z miesięcznika "Programista" nr 56. Jest to wydanie luty/marzec. Szczegółowy spis treści tego wydania: http://programistamag.pl/programista-1-2017-56/

Autorem artykułu jest Mateusz Smegen. Duszą startupowiec, sercem freelancer, po godzinach perkusista. Programuje, odkąd pamięta. Fan technologii mobilnych, OpenGLa i Visual Studio. W wolnym czasie rozwija kolejny niedokończony silnik: https://bitbucket.org/dynamicreflectance/multicolor

>>FRAGMENT TEGO ARTYKUŁU DO POBRANIA<<